Friday, June 24, 2011

i-City kini lebih MENARIK dan TERTARIK!

Baru-baru ini , aku ada singgah kat i-City tempat yang
femes dengan dunia lampu pelbagai warna uh!
perghhh~ 
i felt shocked when i stopped there!
the place has changed dramatically!

Ini adalah kali ke-4 aku ke situ!
dah banyak berubah der!
terpegun aku di buatnya! pengunjung2 pun ramai gak!
bukan setakat local2 ni je , overseas pun ada!
cayalah! Malaysia dah maju!

Masih aku ingat time tempat tu mula2 bukak dan first time aku ke situ. 
Tempat tu di buka pada tahun 2009 tak silap aku la. First year aku sekolah kat Putrajaya.
Dulu semua free taw! Parking kete free.
Masuk rumah salji or anywhere u wants check in , free! tak payah bayar!!
tapi nak makan tu memang kene bayar la sebab dalam tu 
ada restoran. Agak banyak la jugak restoran kat situ.
Harga makanan tu pun , ehemmm NO KOMEN! 
tepuk dada tanya selera.
Boleh katakan bila pergi time tu , memang beruntung giler lah! 
dapat ambil gambar ,banyakkkkk! nak posing cemana pun tak payah nak malu2! Boleh je!
 sebab time tu kan mane ada orang sangat! tempat baru kan..
  

Tapi sekarang dah berubah! 
nak parking kete RM10 (cuti sekolah) , RM5 (hari biasa)
Pastu , nak masuk Snow House kene bayar gak!
tak silap aku RM5 untuk dewasa , RM3 untuk kanak-kanak.
tempat yang ada menatang dinosour , zebra , tiger dan banyak lagi lah!
tu pun kene bayar gak! harga tak tahu laa sebab tak tengok.
sekarang ada yang terbaru!
SNOW WALK! 
fuhhh! Best je tengok! aku ada masuk dalam tu ,
tapi xde la kat dalam yang ada salji tu..
sebab nak masuk tu kene bayar RM25(dewasa) , RM 20 (kanak-kanak)
harga pun tengok la! agak berbaloi jugak la kalau nak masuk tu.
sebab dia ada sediakan kelengkapan macam orang nak maen salji.
so , agak best la! tak rugi la kalau masuk!.
Hari tu , aku nak la masuk jugak! tapi xde duit laaaaa....
kakak aku pun xnak belanja! kesian giler! sob3!! 


dalam bangunan SNOW WALK

Haaaa, bukan tu aje yang terbaru!
banyak der!!! 
Macam Macam ada! 
Permainan kanak-kanak.
nak naik kuda pun boleh tapi semua tu kene bayar la.

lagi satu , dulu gerai-gerai jual makanan xde..
sekarang dah ada lah! tapi makanan tu macam hot dog , nugget gitu lah!
makanan2 yang merepek gitu! cemana en?
tapi aku agak was2 lah nak beli makanan-makanan tu ,
sebab yang penjual pom, sekali aku tengok 
macam orang cina ,sekali tengok macam indon ,india pun ada.
kekeliruan identiti! hohohoho!
so , kualiti makanan tu pun mesti diragui kan! ?
air pun , nak beli rasa takut gak!
takut diguna diorang air paip! 
perghhh!
alamatnya , tujuh hari tujuh malam lah aku sembelit!

apa-apa pun , kalau nak pergi kat i-City dan nak merasa semua benda yang ada kat dalam tu..
memang kene pakai duit banyak lah! 
ni aku pergi dalam minggu lepas!
so , tak tahu lah pulak nanti banyak yang berubah!
harga-harga pun mungkin naik jugak!
iye la! tempat tu boleh dikategorikan tempat yang ada kelas taw!
sebab idea nak buat benda tu (lampu-lampu LCD pelbagai warna)
 di copy paste macam kat overseas tawwwww!
hohohoo!

so , ENJOYLAH kepada mereka yang baru nak pergi tu..
p/s : bila la , pilak aku boleh pergi. nak tengok perubahan terbaru yang ada kat i-City.

No comments:

 
Copyright © 2020 CIK SHAA. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.